keskiviikko 15. helmikuuta 2012

Varför valde du egentligen Kattan?

Fick den frågan idag i bussen på väg hem, igen. Förr var jag van vid att hamna svara på samma fråga flera gånger per dag och hade då ett nästan automatiserat svar, hade ju funderat så mycket på det. Nu märkte jag mitt i allt att jag inte kunde svara på frågan mer? Typ.. för omväxlings skull, men det är ju inte ett bra svar. Jag är ännu också nöjd med Kattan, inget fel eller nånting. Om jag fick välja igen skulle jag nog välja helt likadant. Ändå stör jag mig på att jag så ofta tänker "vad gör jag här?" eller "vad är vitsen med att jag varje dag ska dra mig till Åbo istället för att komma till skolan på en kvart?". 

Hmm, finns inget svar på det där faktiskt. Om någon av er som ska välja skolor för nästa år läser, så kan jag nog rekommendera Katedralskolan i Åbo. Jag har fått en massa nya fina vänner där, skolan är fin, på bra plats, lärarna är bra, lektionerna är inte alls så farliga osv. Sen så kan jag ju ännu tillägga att jag är jäkligt stolt över att ha "brutit ut mej" från Pargas och våga fara med bara Cassandra till ett helt nytt ställe där ingen av oss kände någon från förr. De första dagarna var, som jag säkert redan har skrivit tidigare, ett helvete, men jag kan nog ärligt säga att jag har utvecklats mycket själv av upplevelsen att fara till ett totalt nytt ställe. Det går ju inte konkret att säga varför, men ni vet, mer självständighet och sånt. Så klart kan jag inte veta vad som beror bara på att gå i gymnasiet, har hört mycket positivt gällande sådant också från PSG, men det gjorde nog gått att byta miljö lite!

Inte så bra bild, men där är i varje fall Kattan

Idag är nog faktiskt en dag jag hellre skulle gå i PSG, skulle vilja vara med där och servera med alla ettor och få se abibalen som alltså tvåorna och treorna är med i... Men, gammeldans för min och andra Kattanelevers del nästa år! ;) Om nån övervägande 9:a läste det här, så VÄLKOMMEN TILL KATTAN! :D

// Hedda

3 kommenttia:

  1. juu, hördu bara ti ringa när som helst :))

    VastaaPoista
  2. vafö sku intn nån kunna skriva så om dj?!?!?!??! du e så gullo <3

    VastaaPoista
  3. Jag är glad att du int ångrar ditt beslut :) Glad att du kom ♥

    VastaaPoista

Kommentera gärna nånting. Tacktack <3