keskiviikko 31. elokuuta 2011

Chans!

Hej! :)

Jag skulle skriva ett inlägg till musikalen Chans blogg, alla som är med har gjort/ska göra det turvis och nu var de då min tur. Tänkte att jag lägger upp samma text hit fast det nu är ganska långt.. :) Och kom ihåg FÖRESTÄLLNINGARNA I PARGAS NU PÅ FREDAG OCH LÖRDAG!! :D


Hejhej!

Jag är alltså Hedda Heinonen och är med i Chans som dansare. Allt började då med att jag såg planscherna i skolan och genast tänkte att jag absolut ville söka med, jag visste att jag skulle ångra mej massor om jag inte gjorde det. Då blev det så att jag for på auditionen i Åbo, den första jag nånsin har varit på. Framför ”domarna”, som nu under projektet har blivit mycket mer bekanta, skulle jag både dansa, sjunga och skådespela. Skådespelandet var helt nytt för mej och det kändes nog som om jag bara skämde ut mej typ, fast egentligen var det nog roligt.. :D

Känslan efter auditionen var bra, fast jag nog tänkte att jag knappast kommer med, det var ju ändå så många som sökte med och många av dem visste jag att var bra!
Ni kan tänka er chocken jag fick efter några veckor senare då jag var hemma, sjuk, och fick e-post med innehållet att jag hade kommit med! Jag släppte faktiskt några glädjetårar då......

Ja, sen träffades vi då alla första gången i Kimito, måste nog medge att jag var nervös då, jag kände ju ingen. Stämningen blev genast från början helt super och alla var ju jätte glada att få vara med! Vi har jobbat hårt sedan första lägret och jag tycker verkligen att resultatet är bra! Ett stort tack till produktionsteamet som har gjort så mycket för oss!

Jag är så glad att ha fåt chansen att vara med i Chans (heh heh), jag skrev också i skolan en uppsats om det, rubriken var ”Kesäni kohokohta”. Det är nog så för mej, det var så underbart då premiären var över och vi alla samlades efteråt, nöjda och också stolta över vad vi hade gjort, och också förväntansfulla inför de kommande föreställningarna! Nu till näst är det Pargas, min hemstad, som gäller! Hoppas på en bra publik där, vi ska ju också uppträda för Sarlinska skolan där jag ännu gick förra året, kommer nog dö av nervositet... :D

Det var allt för mej, ska ännu säga tack till alla som jag har fått träffa här under Chans och till alla som gjort hela grejen möjlig!! Välkomna till Pargas alla! ;D




Mer om biljetter osv HÄR! Påriktigt alla, det är värt att se så kom och titta!! :)

Det blir nog förrästen en bloggpaus dethär veckoslutet, har typ minutprogram där i Chans och tänker inte ta datorn med heller.. :) Vi hörs väl typ på söndag eller måndag då? Kommentera sen jättejätte gärna till mej om ni varit och tittat på Chans, vill veta vad folk tycker!! :)


// Hedda

shit vilket långt inlägg igen.. :o

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentera gärna nånting. Tacktack <3