tiistai 16. elokuuta 2011

Ny skola

Tjenaree :)

Idag började alltså skolan, skönt nog först kl 12 så man fick sova ens lite.. For alltså med bussen från Pargas med Cassandra och Mando. Vi gick nu in dit i skolan och undrade lite och sen till festsalen där det var nån allmän info och rektorns söta tal. :D Efter det splittrades vi från Pargas och gick med våra klasser, alla hamnade ju på olika. Jag yrade omkring och visste inte var klassen jag skulle till låg men hittade till sist. Där satt ren ganska många, alla helt nya ansikten. Satt mej ner där på nån random plats och pratade några ord med några. Egentligen hann man inte alls lära känna någon ännu, vi hade bara lite allmän info och gick snabbt igenom var de olika klasserna ligger i skolan. Tvivlar nog ändå på att jag kommer att hitta, lite rädd för att komma sen till alla timmar bara för att jag inte vet var dom är såhär i början :D

Nåja, nog går det väl bra sen bara man vänjer sej och lär känna folk därifrån :)

Googlebild på Kattan

Efter nån timme av "skola" for vi med Cassandra på "kaffe", passar på att njuta lite av att man är i Åbo nu.. ;D Sen for jag till henne och vi tittade på filmen "Desert flower". Hui, jag fick ett nån slags panikanfall där i ett skede för att den var så hemsk. Som Cassandra sa var det verkligen en film med en ordentlig mening och budskap! Sevärd tycker jag absolut! :)

Filmen vi såg (hui vad dålig kvalitet på bilden..) från google

Det var väl allt, borde fixa mej och sova tidigt, måste typ stiga upp 6 imorgon för att hinna, skolan börjar redan 8 i Åbo så...
Hejdå!

// Hedda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentera gärna nånting. Tacktack <3