perjantai 12. elokuuta 2011

Lappland :)

Hej!

Tänkte nu skriva ett inlägg om resan till Lappland förra veckan och lägga in lite bilder. :)
Jag var alltså i Lappland för att jag är med i föreställningen Joutsenlompolo som vi uppträdde med på fredag kväll i Muonio. Med på resan var Aino, Vilma, Nadja, Solveig och Susanne med män och barn och Yngve. 
Vi startade tidigt på onsdag morgon med en minibuss och en vanlig personbil. Den första snutten var ungefär 6 timmar, vid 12-tiden stannade vi i Powerpark och var där den dagen. :) Det var nog roligt, jag tyckte om att det var så tätt med bra maskiner på ett ganska litet område (åtminstone om man gemför med t.ex. Borgbacken)! På kvällen fortsatte vi ännu resan några timmar norrut till vårt första övernattningsställe, Pyhäjoki, där vi sov i små stugor på en campingplats. Det var bredvid en fors, ett jätte fint ställe! Jag har väl aldrig varit i den delen av Finland så det var roligt att se nånting nytt! :)

Nadja framför vår övernattningsstuga där vi sov med Aino och Vilma

Vilma och Nadja tyckte om att klättra runt i forsen :D

Där klättrar de också och så ser man lite lanskap :)


Nadja :)




Under tiden fotade vi med Aino (eller mest fotade jag typ henne :D)


<3


New profile picture :P

Till sist en bild på mej :)


Så kom vi till nästa dag då :D Vi körde från Pyhäjoki till Muonio och stannade lite här och där på resan. Bland annat for vi i misstag med Aino till Sverige då vi var i Torneå. Man skulle bara gå över en bro så var man på Sveriges sida och det fattade vi ju inte :D Vi skulle bara till IKEA och äta och mitt i allt var alla priser i kronor osv.. Det var nog lite roligt :D

Rajalla / På gränsen

Då vi kom fram till Muonio skulle vi sova i två lite större stugor, där vi också sov resten av nätterna. 

Där syns stugan

Utsikten från stugan


Sonja och Solveig

Aino hoppade omkring nånting :)

Aino i solnedgången :)


På fredagen byggde vi scenen eller alltså scenografin, hade genomgång och hann lite gå i SUPERstora Muonios centrum..... Helt gullig kommun nog :P  På kvällen for vi till Solveigs mamma och äta och på vägen tillbaka till stugorna var vi och tittade på Äijänkoski som är en stor fors. :)

En lite äldre bild på vår Joutsenlompolo-grupp :)

Aino och jag efter föreställningen


Sonja på bilden


Jag, föreställningshår osv som Aino fixade :P


Kvällsvy :D (bildtexter.......:D)


En blomma.


Vi grillade korv också och hade lite roligt åt då Nea sa: "Nää makkarat on rakastuneita" och alla andra korvskämt.. :D Heh heh jag tror att vi var lite trötta eller nånting :D


Vilma fick en skrattattack i minibussen..



Forsen


Underlig färg på molnena :P


På lördagen for vi till Pallastunturi och skulle vandra upp på fjället. Aino och jag gick en bit men inte ända upp, Vilma hade ont i benet så hon kom inte alls, men resten gick faktiskt ända upp. Här är i varje fall några bilder. 




Vähän suklaaevästä :))


Sen så måste jag förstås sätta in en bild på en ren :D


Haha usch vilket långt inlägg :D Ni orkade väl knappast läsa men det var helt roligt att lite gå igenom resan i tankarna och så kan jag ju själv ha det som en dagbok :P Märk tiden som jag skriver dethär, nästan 3 på natten.. Helt normal dygnsrytm. Tänkte i ett skede att jag borde försöka svänga på den men det blir ju ändå festande nu i veckoslutet så då är det ju inte nån vits, den svängs ju ändå tillbaka :D Kanske jag nu ändå klarar mej på tisdagen då jag ska till skolan..

Puss och gonatt! :)

<3 // Hedda



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentera gärna nånting. Tacktack <3