tiistai 31. tammikuuta 2012

Våren ♥

Tänkte försöka skriva litet om våren, fick bara en tanke om hur underbar den egentligen är, mitt i allt.  Varnar för en väldigt flummig text eftersom jag bara skrev det här utan att tänka efter destumer, men... :D

Börjar med att nämna känslan då man går eller cyklar ute och mitt i allt märker att man inte håller på att förfrysa sig totalt. Man kan sitta ute och bara ha lite smått kyligt, tårna och fingrarna stelnar inte till isbitar och man kan redan tänka sig hur det är på sommaren då man fast skulle kunna bo utomhus. 
Jag ville skriva för mig själv, och också kanske för någon annan om nån orkar läsa, att jag verkligen vill göra också våren lyckad. Man ser alltid texten "Det här ska bli den bästa sommaren någonsin", men man hör aldrig något motsvarande om någon annan årstid. Ganska underligt egentligen, men det blir ju ändå så att man tänker våren som en tid då man väntar på sommaren. Att planera och drömma är bland det bästa som finns, åtminstone tycker jag så, men nu ska jag ta som ett mål att också göra många vårdagar oförglömliga. 
Tänk, det är nästan februari, bara lite skola kvar, sedan sportlov, påsklov, och då är det redan helt snart sommarlov. Såhär tänker en optimistisk människa, hehee :D Men allvarligt, det är inte så länge tills sommaren mer. Och våren är också bra! :D

söt bild, försöker faktiskt ta in texten där också :) weheartit 


Ööh, tanken från början var att på riktigt skriva fint och "inspirativt" om våren, men jag lyckades nog inte riktigt, det här blev bara mest roligt för mej själv :D Publicerar nu i varje fall för skojs skull, har inte så mycket annat vettigt att säga heller så.. Om ni påriktigt vill läsa inspirativa texter och se foton så tycker jag att ni ska besöka Pickes blogg här. Hon skrev någon gång för en tid sedan världens finaste inlägg om hösten, som fick mej att inspireras massor, och att få mig inspirerad till höst är inte den lättaste uppgiften precis..

Hejdå!

// Hedda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentera gärna nånting. Tacktack <3