perjantai 23. maaliskuuta 2012

Våren!

ÄNNU ett vårinlägg :P Är själv nu på dans, troligtvis har jag varitt till stan med Aku och shoppat lite. Det här är tidsinställt alltså. Får se vad som händer på kvällen :)

Skrev ju redan tidigare någon kort text om våren hit, men nu är det så att vi i skolan skulle skriva ett tal om vad som helst och jag valde våren då också. Tänkte nu att jag på samma gång kan skriva texten hit då jag i varje fall har skrivit det. Inga garantier på att det på något sätt är bra, skrev det snabbt utan någon destu större tanke ägnad åt retoriska knep och sånt ni vet.. :D


Våren är här!
Titta ut genom fönstret och se solen le där ute. Vi alla hoppas på att den dystra, vidriga vintern ska lida mot sitt slut nu och att vi med öppna armar så småningom ska få välkomna sommaren.
Våren är här - och innan vi ens har hunnit förstå det kommer det att vara sommar. Den efterlängtade sommaren, av bara ordet får man energi. Tänk att det kan betyda så mycket. Minnen, förväntningar, förhoppningar - en massa positiva glada tankar. Är det vädret, friheten eller något annat? Det kan inte jag svara på, men det är väl ingen skillnad heller för den delen. Det vi vet och ska tänka på är att det är vi själva som långt bestämmer hur fina minnen vi samlar på oss. Därför ska vi nu glömma det negativa. Glöm att det ännu är lite kyligt, vått och stressigt. Glöm det oväsentliga negativa funderingarna.
Våren är här - det är nu längtan är som störst och alla lyckokänslor för sommarens planer sprudlar i kroppen.
Titta ut, gå ut, och planera, fundera och njut redan nu. Snart får vi igen höra fågelsång, havets brus och den välbekanta melodin; "Den blomstertid nu kommer med lust och fägring stor. Nu nalkas ljuva sommar då gräs och gröda gror..."


Det var allt :D Ett minimalt tal men jag blev i varje fall lite glad av att tänka så positivt om våren så tänkte att jag ska dela med mej av ens en del av känslan. 

// Hedda

2 kommenttia:

Kommentera gärna nånting. Tacktack <3