keskiviikko 11. huhtikuuta 2012

Liten extra utflykt i vardagen...

Hejps! :)

Hemma nu från dansen, helt vakiot kiva och så. Det som jag bara snabbt nämnde tidigare att jag fick bråttom:

Skulle hem med bussen från Åbo helt vanligt. Hade sådär lite lite med tid då jag skulle på danstimme. Ställde mig och väntade på bussen. Bussen stannade, jag hoppade på, kortet fungerade som vanligt och allt. Satt där i mina egna tankar, textade och lyssnade på musik. Mitt i allt tittar jag ut och märker att det nog inte riktigt är en bekant väg... Hoppade av bussen och märkte att jag hade varit på väg mot Paimio. Kollade busstidtabellen på hållplatsen och konstaterade att nästan buss går först om ungefär 40 minuter. Tänkte då att jag lika bra kan börja gå lite tillbaka för att få tiden att gå. Då jag gått kanske halva vägen till nästa hållplats kör en buss förbi. Underbart. <3 



Tur att det inte var så långt och jag faktiskt lyckades hitta till St: Karins centrum. Så kan det gå om man är lite råddig... Efteråt kom jag på att det faktiskt var lite konstigt med en busschaufför jag inte kände igen från tidigare och inget bekant ansikte i bussen men, sånt tänker man ju inge på genast.

Nu behövs det nog lite sömn, så ska igen försöka snabba mej och sova.. Godnatt!

// Hedda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentera gärna nånting. Tacktack <3